Când ne autoevaluăm în privința competențelor digitale, ne place să credem că suntem la un nivel mediu de 3,4 pe o scală de la 1 la 5. Ne vedem suficient de pricepuți în ale digitalului, dar cei mai mulți dintre noi nu depășim etapa consumului de conținut „distractiv”. Internetul este folosit preponderent pentru socializare și divertisment- 77% dintre români sunt activi pe rețele sociale, iar 76% urmăresc videoclipuri online. Aceste cifre și multe altele au reieșit în urma unei cercetări IPSOS, realizată în a doua jumătate a anului 2024, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, 18+, format din 1500 de respondenți. Studiul a fost realizat pentru Edge Institute, un think-thank ce și-a asumat o misiune foarte provocatoare odată cu lansarea, care a avut loc săptămâna trecută.
Citeste integral - click aici
Articolul "Paradoxul percepției: pricepuți dar limitați. Cum sărim de la utilizarea excesivă a rețelelor de socializare la educație pe internet și cum ajutăm statul să interacționeze digital cu cetățenii săi" a fost redactat de Alex Livadaru si a fost preluat din publicatia online Republica.ro