Magazinele de aplicații de pe telefoanele și laptopuri, dar și rețelele sociale se schimbă. De ce? Pentru că giganții din domeniul tehnologiei (Alphabet/Google, Amazon, Apple, Bytedance/TikTok, Meta/Facebook și Microsoft) trebuie să se conformeze Legii privind piețele digitale (DMA) a Uniunii Europene, care a intrat în vigoare de joi, 7 martie. Legea este menită să genereze o deschidere a serviciilor digitale „de bază” pentru ca rivalii mai mici din industrie să aibă o cale mai ușoară și mai ieftină de acces la date sau să concureze pe platformele companiilor din Big Tech. Pentru a face acest lucru, Legea privind piețele digitale stabilește un set de criterii obiective clar definite pentru a identifica ceea ce se numesc „gatekeepers”, adică paznicii porților internetului. Foto: Jonathan Raa / Zuma Press / Profimedia
Citeste integral - click aici
Articolul "Noua lege a UE privind piețele digitale, explicată pe înțelesul tuturor. 4 moduri în care se va schimba industria tehnologiei" a fost redactat de Marco Darius Badea si a fost preluat din publicatia online Republica.ro