Timișoara
16 aprilie 2024, 18:11
Overcast
Prognoza
16°C
Apparent: 13°C
Presiunea: 1001 mb
Umiditate: 60%
Vântul: 21 km/h N
Rafale de vânt: 48 km/h
UV-Index: 2.4
Răsarit: 6:46
Apus: 20:23
 

Bogdan Chifa, Fondator Auto CBN Timișoara : Timișorenii au din ce în ce mai multă grijă de mașinile lor

Anul trecut a stat sub semnul pandemiei de COVID-19, a restricțiilor aferente, dar și a unor tulburări economice. O serie de afaceri mici, mijlocii și chiar unele mari au fost nevoite să-și demonstreze flexibilitatea și capacitatea de adaptare la o situație nouă și neașteptată. De cele mai multe ori, timpul de reacție rapid a însemnat supraviețuirea afacerii, dar și descoperirea unor abilități, competențe și calități umane care au avut nevoie de o situație de criză pentru a se materializa.

Bineînțeles, nu toate sectoarele au simțit în aceeași măsură efectele crizei economice, sociale și sanitare. În timp ce sectorul HORECA a fost cel mai afecta, construcțiile au marcat o creștere importantă. Aceste două sectoare marchează extremele economice ale anului trecut. În alte sectoare, companiile cu capacitate de adaptare și răspuns rapid la criză, au reușit să treacă de la agonie pe o linie de plutire de unde le-a fost la îndemână să-și continue dezvoltarea. În același timp, trendurile perioadei, au fost un factor determinant pentru aceste companii.

Este și cazul unuia dintre cele mai dinamice saloane de cosmetică auto zona de vest a țării, Auto CBN. Dacă în primele luni ale pandemiei afacerea a fost afectată de unde de șoc propagată de panica survenită în urma apariției și extinderii pandemiei, treptat, prin eforturi susținute, situația s-a ameliorat, iar clienții au început să revină cu mașinile în salonul de detailing.

„Luna martie 2020 a fost momentul zero al unei situații noi și neașteptate. Calendarul de programări s-a golit dintr-o dată și ne-am trezit fără mașini în salon. Bineînțeles, panica ne-a cuprins și pe noi, din două părți: situația medicală și abordarea problemelor afacerii în cazul în care situația se va prelungi. Am sperat că totul se va termina repede și vom reveni la o situație normală Din păcate nu a fost așa și nu ne-am permis să mai așteptăm. Am încercat ca, în limita permisă de restricții să convingem clienții să revină în salon. Am încercat tot felul de rețete, care au funcționat într-o oarecare măsură. Cert este că am reînceput să primim cereri pentru programări. În ultimul an, am observat o tendință din ce în ce mai pronunțată pentru mentenanța mașinilor din perspectivă estetică și igienică. În timpul pandemiei, oamenii au devenit mai preocupați  de grija pentru mașinile lor. Astfel, servicii ca igienizarea climei sau refreshul interior au fost printre cele mai solicitate.” spune Bogdan Chifa, Fondator AutoCBN.

În mare măsură, serviciile rapide și cu beneficii imediate au fost răspunsul pe care Bogdan și echipa lui l-au avut în fața crizei. Capacitatea de diversificare a serviciilor și cea de adaptare la o situație nouă, au reprezentat, pentru multe afaceri, răspunsurile la situația cu care s-au confruntat în timpul crizei medicale, economice și sociale.

Cei de la AutoCBN au mizat pe servicii rapide și, implicit, la prețuri mai mici decât serviciile fundamentale de detailing auto. În cazul lor, „rețeta” a funcționat, după care au mers pe tendința grijii față de mentenanțe mașinii care a fost determinantă pentru dezvoltarea afacerii în prima jumătate a anului 2021.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram