La peste șase luni de când a intrat în vigoare, sistemul de garanție-returnare RetuRO, prin care consumatorii își pot recupera garanția de 50 de bani plătită pentru ambalajele din sticlă, plastic și metal, funcționează greu, mai ales în ceea ce-i privește pe comercianți. Aceștia reclamă de mai multe luni probleme operaţionale care vizează întârzierea colectării ambalajelor, sincope de comunicare și proceduri care generează pagube financiare. Într-un comentariu pentru Republica, Daniel Mischie, membru în consiliul director al HORA, spune că una din principalele problemele este depozitarea și faptul că cei din HoReCa nu recuperează banii pe toate ambalajele colectate de RetuRO. La rândul său, Feliciu Paraschiv, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România, a declarat pentru Republica că sacii speciali ai RetuRO sunt foarte scumpi și că problemele cele mai mari vor fi în vară, când cantitatea de ambalaje reciclate va fi mult mai mare decât este acum. Foto: Inquam Photos / Alex Nicodim
Citeste integral - click aici
Articolul "RetuRO, un program bun, dar care a fost implementat prost. Care sunt nemulțumirile comercianților și celor din HoReCa" a fost redactat de Marco Darius Badea si a fost preluat din publicatia online Republica.ro